Gaupa - Februari 2017

Gaupa - Februari 2017

Månadens fyrfota medarbetare är Gaupa - en snart ett år gammal border collie. Hon håller sin matte Emma sällskap på kundserviceavdelningen varje dag.

Namnet Gaupa kommer från Island, där hennes matte Emma tidigare har jobbat. Gaupa är endast ett år gammal, men inom en snar framtid vill hon gärna tävla i agility eller vallning, som hon älskar väldigt mycket.

Hej Gaupa! Vad tycker du om att göra på jobbet?

- På jobbet gillar jag att busa med hundkompisen Gizmo och jag tycker även om att följa med matte till skrivarrummet.

Vad tycker du mindre om?

- Regler, det gillar jag inte. Jag vill gärna busa och hoppa på folk, men det får jag inte alltid göra.

Vilken är din favoritmat?

- Det absolut bästa är när jag får slicka skålarna i köket.

Vad gör du när ingen ser?

- När matte inte är i närheten tuggar jag på diverse saker.

Om rasen

Border collie är en snabb, energisk och framförallt en mycket arbetsvillig hund. Rasen har sedan länge funnits i gränstrakterna mellan Skottland och England och har främst varit en arbetshund. God kompetens och allsidighet gör border collie till en ras som passar utmärkt för vallning av får, men har även förmågan att bli framgångsrik i agility.