Sting - juni 2016

Sting - juni 2016

Månadens hund för juni är Sting – en 4,5 månader gammal golden retrievervalp. Han arbetar tillsammans med sin matte Annika på Sveland Djurförsäkringars skadeavdelning.

Sting är en tuff liten valp som aldrig gnäller och sover genom hela nätterna. Han är en pigg och glad hund men lugn på samma gång, en typisk golden retriever med andra ord.

Sting, vad ska du göra i sommar?
- Jag ska springa i skogen och lukta på allt spännande som händer där! Det ska även bli kul att leka kurragömma i skogen, det är min absoluta favoritlek. Dessutom har matte lovat mig att åka ner till sjön och bada.

När är du som lyckligast?
- När jag får vara i centrum och alla tittar och pratar med mig.

Har du någon favoritplats?

- När jag var mindre var mitt favoritställe bakom soffan men nu när jag har växt så kommer jag inte in där längre… Nu gillar jag istället att gå och lägga mig i olika hörnor i huset.

Om rasen

Golden retriever är ursprungligen från gränstrakterna mellan England och Skottland. Det är en flexibel, intelligent och vänlig ras som lämpar sig väl för bland annat apportering, viltspår och bruksarbete men är även en utmärkt sällskapshund i den aktiva familjen.