Pål Alfvegren - ny VD för Sveland Djurförsäkringar

Pål Alfvegren blir ny VD för Sveland Djurförsäkringar

Styrelsen för Sveland Djurförsäkringar har utsett Pål Alfvegren som ny VD. Pål tillträder den 1 januari 2019.

- Vi är glada över att kunna utse Pål Alfvegren som ny VD för Sveland Djurförsäkringar. Pål är en kompetent ledare, med en lång och gedigen erfarenhet som chef inom flera branscher. Han har dessutom varit vice ordförande i styrelsen för Sveland Djurförsäkringar i snart två år och känner redan väl till verksamheten, säger Mats Nilsson, styrelseordförande för Sveland Djurförsäkringar.

Pål Alfvegren har tidigare varit chef inom Skandiakoncernen, VD för ett bank- och IT-företag och vice VD för ett IT-bolag. Han har också arbetat som chef inom Sparbanken Öresund, som liksom Sveland Djurförsäkringar är ett ömsesidigt bolag. De senaste åren har Pål bedrivit verksamhet inom eget företag. Han efterträder Linda Kreutz, som har varit tillförordnad VD under hösten 2018, och som går tillbaka till sin tjänst som ekonomichef och vice VD.
- Jag är naturligtvis glad och hedrad över uppdraget som VD för Sveland Djurförsäkringar. Det är ett djurförsäkringsbolag som står för bra värderingar: expertis, engagemang och gemenskap och jag ser mycket fram emot att arbeta med medarbetare, styrelse, ledning och kunder för att Sveland Djurförsäkringar ska bli Sveriges bästa försäkringsbolag för djur.

Mats Nilsson, ordförande Sveland Djurförsäkringar
0705-98 46 99, mats.nilsson@gripen.se