Anna Wemlert ligger bakom Skyrup Country Club och Sveland Arena.

Skyrup Country Club 10 år

Anna Wemlert är den driftiga kvinnan bakom Skyrup Country Club och Sveland Arena utanför Hässleholm. För tio år sedan startade hon anläggningen som skulle bli en av Sveriges största anläggningar och till helgen firar hon tioårsjubileum. Det blir ett stort ryttarparty med  bland annat EM-medaljören Ingemar Hammarström och Sveland Cup.

Anna Wemlert har alltid jobbat med femårsmål. Så var det också när hon byggde upp Skyrup Country Club och Sveland Arena. När hon flyttade till anläggningen i Måleböke utanför Hässleholm för tio år sedan hade hon en ambition om att skapa marknadsledande träningsläger för tävlingsryttare. Det målet kunde hon bocka av tidigt. Med tävlingsverksamheten var målen lika högt satta, det skulle vara Sveriges största anläggning med modernt underlag. Kvalitet var den röda tråden.

- Idag är vi fortfarande topp fem, det har byggts större anläggningar än vår på senare tid, säger Anna Wemlert.

Vägen framåt har varit brokig och krokig. Anna sticker inte under stol med att det har varit tufft – inte minst efter satsningen på internationell fälttävlan på Hovdala slott som regnade bort.
- Företagande är som allt i livet, det går fram och tillbaka. Nu har jag hämtat mig efter ett par tuffa år och håller på att bygga upp en träningsanläggning även för fälttävlansryttare här ute, avslöjar Anna Wemlert.

För de kommande fem åren finns ett nytt mål. Anna vill ha året runt-verksamhet.
- Man blir ödmjukare med åren.Jag är tacksam för det jag har, men jag skulle vilja komplettera med ridhus för att kunna öka omsättningen och anställa folk. Jag drömmer också om att själv ha tid för att rida igen, berättar Anna Wemlert med ett leende.

Till helgen är det alltså tioårsjubileum och det i samband med ponnytävlingen Sveland Cup.
- Sveland Djurförsäkringar är en partner sedan sju år tillbaka och det känns kul att lyfta fram det i sammanhanget. Tävlingsryttare upp till 20 år är också vår huvudmålgrupp, det ska bli roligt att göra det här jubiléet för dem, säger Anna.

Alla som vill är välkomna till jubiléet som börjar på lördag klockan 17.30 på Sveland Arena. Föranmälan via tävlingsdatabasen eller på SMS till 0733-680061.0733/6800610733/680061

Om Sveland

Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renodlat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa. Vi hittar alltid rätt försäkring för hunden, katten, hästen och smådjuret.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.