Pressrelease Webbsändning Roadracing

För första gången i historien kommer SM-serien i roadracing att sändas via webb.

Svemos Roadracingsektion har i sitt projekt Roadracing.se tillsatt en mediagrupp som har i uppgift att filma och genomföra intervjuer på Svemoarrangerade roadracingtävlingar. Dessa filmningar kommer att visas live och i efterhand på Svemoplay.

- Tack vare att vi har köpt in kamerautrustning och att vi har ett antal personer från projektgruppen som ansvarar för filmning kan vi styra sändningen så som vi vill ha den, säger Fredrik Hansson, sektionsledare Roadracing.

Första sändningen kommer ske på SM-deltävling 2 och därefter fortlöper sändningarna efter säsongens tävlingskalender.

- Vi hoppas att så många som möjligt vill följa tävlingarna på Svemoplay och att vi kan hitta bra sponsorer som kan hjälpa oss med att göra sändningarna ännu bättre, säger Fredrik Hansson.

Allt som krävs för att följa sändningarna är att tittarna har ett konto på Svemoplay.

För mer information se roadracing.se eller kontakta Fredrik Hansson, fredrik.hansson@svemo.se

• roadracing
  • tv
  • live
  • svemoplay

Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet (Svemo) samlar alla som vill träna och tävla med motorcykel och snöskoter. Förbundet bildades 1935 och består idag av 470 klubbar med tillsammans 150 000 medlemmar över hela Sverige. Våra grenar är motocross, enduro, speedway, isracing, roadracing, dragbike, trial, supermoto, minimoto, sidvagn, snöskoter och isbana/backe.