​Ny VD för Svensk Markservice

Svensk Markservice har anställt Johan Möller som ny VD och Koncernchef. Han kommer närmast från Coor Service Management och ersätter Fredrik Ståhl som går vidare till nya uppdrag inom Inter IKEA Investments portföljföretag.

- Jag ser mycket fram mot att börja som VD på Svensk Markservice. Det är ett välskött företag med ett mycket gott rykte på marknaden och står inför en spännande framtid. Jag ser fram mot att bidra på denna resa med mina erfarenheter från att leda verksamhet och arbeta med försäljning inom Facilities Management-branschen, säger Johan Möller.

Johan Möller har under de senaste tio åren innehaft olika roller på Coor Service Management, bland annat som vice Affärsutvecklingschef samt under de senaste två åren chef för en av affärsenheterna inom Coor Sverige. Nu tar han över den VD-roll som Fredrik Ståhl haft i fem år. Överlämningen sker den 1 juni 2016. Fredrik Ståhl kvarstår i styrelsen för att säkerställa kontinuitet i företagets utveckling samt för att utgöra ett stöd och bollplank till företagets nya VD. Han kvarstår även som delägare.

- Jag vill tacka Fredrik för hans bidrag under hans fem år på VD-posten. Under hans tid i förarsätet har företaget tagit ett rejält kliv storleksmässigt och närmar sig miljarden i omsättning. Samtidigt har en ny grund lagts för framtida fortsatt tillväxt, professionalisering av samtliga nivåer i företaget samt en branschunik konceptutveckling för ett effektivt utförande av företagets tjänster, säger Leif West, styrelseordförande i Svensk Markservice.

Svensk Markservice har ägts av Inter IKEA Investments sedan 2010. Nu inleds en ny femårsperiod i företagets historia med en tydlig fokus på tillväxt. Att samtidigt lämna över stafettpinnen till en ny VD är en naturlig del av denna nysatsning.