Biblioteksdagarna i kulturhuvudstaden Umeå

Bibliotekens ledande branschdagar Biblioteksdagarna genomförs för tolfte året. I år samlar vi Sveriges biblioteksverksamma i Europas kulturhuvudstad Umeå 7-8 maj. Bland föreläsarna finns Lars Strannegård, Handelshögskolan, Barbara Jones, American Library Association, Roland Esaiasson, Myndigheten för tillgängliga medier, Olof Sundin, Lunds universitet, Karin Taube, Umeå universitet, och Johanna Koljonen.

Konferensen arrangeras i samarbete med Umeå stadsbibliotek, Länsbiblioteket i Västerbotten, Umeå universitetsbibliotek, Sveriges depåbibliotek och lånecentral samt Svensk biblioteksförenings Regionförening Västerbotten. Svensk biblioteksförenings årskonferens är en del av dagarna.

Datum: 7-8 maj, 2014.
Plats: Folkets Hus, Skolgatan 59, Umeå.

Kontakt för pressackreditering: Stefan Engström, kommunikationschef, se@biblioteksforeningen.org