Årets boll av svensken Pär Gerell!

Vi ställningen 10-10 i sjunde och avgörande set så lyckades Pär Gerell vinna en maratonduell mot fransmannen Adrian Mattenet, bollen gick 92 gånger över nät innan svensken kunde se fransmannens boll gå i nät istället för över nät.

Gerell kunde till sist vinna det sjunde setet med 17-15 och i och med det avancera till kvartsfinal på denna världsklasstävling.

- Jag var såklart väldigt nöjd med den poängen, den var superviktig. Segern satt verkligen inte fel utan var sjukt skön. Formen har varit bra på sistone så att det har lossnat här i Tjeckien känns perfekt inför EM om en månad, säger Pär Gerell till SBTF.

Idag 15.30 spelar Pär Gerell dessutom final i samma tävling i par med landsmannen Jon Persson.

Matchen sänds live på ITTF's webkanal:
www.ittf.com/ittv