Kristian i Champions League-final

Kristian i Champions League-final

Kristian Karlsson har chans att både vinna Champions League och att bli fransk mästare, allt i sin debutsäsong för Pontoise-Cergy. Lördagen den 17 maj spelas första CL-finalmatchen mellan Pontoise-Cergy och ryska Orenburg. Returen spelas 30 maj.

- Det har varit en fantastisk säsong men nu är det de viktigaste, och roligaste, matcherna kvar, säger Kristian Karlsson.

Nära VM-succé

Kristian har inte haft lång tid att återhämta sig och ladda om efter lag-VM i Japan där han visade att han är nära, nära att slå sig in i den absoluta världstoppen. Matchbollar mot 12-rankade Gao Ning, Singapore och Chen Chien-An, Taiwan blev visserligen två svidande förluster men också ett kvitto på att han kan slå de allra bästa.

Nu väntar en avslutning på säsongen med final i Champions League och även en chans till att ta hem den franska ligatiteln.

- Jag förlorade mina matcher i ligan senast men de andra i laget vann sina så vi är med fortfarande, säger Kristian.

Och Kristian har verkligen bidragit till lagets framgångar. 15 vinster i ligan och bara 6 förluster är nog bättre än många trott inför säsongen. Dessutom har Kristian levererat en hel del bra vinster i Champions League och hjälpt till att ta Pontoise till final där dock Orenburg, med regerande Europamästaren Dimitrij Ovtcharov och Vladimir Samsonov i laget, får ses som favoriter.

- Visst är det så att de är favoriter men vi har inget att förlora och det är ju ändå final där allt kan hända, avslutar Kristian.

CL-finalen webbsänds på Laola1.tv

Finalmatch 1, lördagen den 17 maj klockan 19.45