Media välkomnas till öppen träning med legenderna och landslaget

Den 3 mars tränar Svenska bordtennislandslaget med Kristian Karlsson i spetsen. I hagen bredvid tränar ITTF Legends Tour som kommer till Sverige med sex legendariska spelare. Detta är startskottet för en av de största bordtennissatsningarna i Sveriges historia när projektet Ping Pong Power presenteras – en satsning på ett flertal internationella evenemang som kommer till Halmstad Arena under perioden 2015-2018.

Först ut blir ITTF Legends Tour som kommer till Sverige med sex legendariska spelare. Tillsammans har de en diger meritlista med flera OS-, VM- och EM-guld. Halmstads egen Jörgen Persson är självskriven i tävlingen. Men prestigen mellan legenderna går det inte att ta miste på. Jan-Ove Waldner är rejält taggad.

– När vi väl är inne i hagen då kör vi för fullt. Det här gänget har ju vunnit några titlar genom åren så det är ingen som direkt gillar att förlora. Men det är klart, märker man att en match är mer eller mindre avgjord så bjuder vi såklart på lite show. Det ska ju vara underhållande för publiken som är där.

Svenska bordtennislandslaget är dessutom på träningsläger i Halmstad inför VM i Kina som går i april-maj. Passa på att se Kristian Karlsson 42:a på världsrankingen, tidigare spelare i Halmstad BTK, numera proffs i franska klubben Pontoise Cergy.

Pressträff med lottning i kongresshallen på hotell Tylösand på kvällen

Destination Halmstad, Svenska Bordtennisförbundet och Halmstad Bordtennisklubb har nöjet att bjuda in till presskonferens kombinerat med lottning för ITTF Legends Tour den 3 mars klockan 19.00 på Hotel Tylösand. Kvällen inleds med en presentation om satsningen Ping Pong Power av Johan F Lundberg, VD Destination Halmstad samt Petra Sörling, ordförande Svenska Bordtennisförbundet. Under kvällen kommer lottning av spelschema att genomföras och då finns de legendariska spelarna på plats. Lättare förtäring och dryck erbjuds.

Möt spelarna

Jan-Ove Waldner, SWE, 1 OS-guld, 6 VM-guld och 10 EM-guld

Jörgen Persson, SWE, 5 VM-guld och 10 EM-guld

Jean-Michel Saive, BEL, 1 EM-guld