Simon Arvidsson klar för semifinal i World Tour-tävlingen Flanders Open

Simon Arvidsson är i semifinal i World Tour-tävlingen Flanders Open. Det efter en övertygande seger mot Bobocica, Italien, i kvarten.

Simon spelade stabilt och kontrollerat genom hela matchen mot Bobocica. Med få egna misstag och bra riktningar i attackerna förde han spelet i större delen av matchen. Simon spelade snabbt och aggressivt och stressade Bobocica som inte fick utrymme för sitt attackspel.

Italien även i semin

I semifinalen väntar ytterligare en italienare för Simon, nämligen Niagol Stoyanov som i sin kvartsfinal besegrade regerande Junioreuropamästaren Alexandre Cassin, Frankrike. Stoyanov verkar ha hittat formen, i omgången innan slog han ut världsfemma Dimitrij Ovtcharov, Tyskland så Simon måste prestera på en hög nivå för att kunna vinna semifinalen.