Start av EM i Bordtennis

Imorgon så startar Europamästerskapen i bordtennis i Ekaterinburg, Ryssland.

Både herrarna och damerna spelar i högstadivisionen på detta EM och båda lagen har ett EM-brons från den förra lagtävlingen (EM i Lissabon 2014) att försvara eller förbättra, så att kapaciteten finns där det vet vi.

Herrarna inleder mot Österrike som är ett väldigt starkt lag med flera bra spelare i laget och matchen är oviss på förhand.

- Vi har haft det lite krassligt på vissa håll i truppen men hoppas på att alla är friska och krya till imorgon så att vi kan göra en riktigt bra match, hälsar Marcus Sjöberg förbundskapten för herrlandslaget.

Damerna möter i första omgången Portugal som också på förhand är en väldigt jämn match. I damlaget så är Matilda Ekholm det givna ankaret och ledaren i laget. Viktigt att få med sig hela laget för Sverige som inte har med Li Fen i lagspelet.

Observera nya starttider efter ändringar hos arrangören (tider angivna i svensk tid), se även bifogat dokument.

Herrar, omgång 1 gruppspel fredag 25/9:

13.00 Sverige-Österrike

Damer, omgång 1 gruppspel fredag 25/9:
13.00 Sverige-Portugal