SVT sänder bordtennisens World Cup från Halmstad

Nu är det klart att SVT sänder från bordtennisens World Cup i Halmstad. Det innebär att även de bordtennisentusiaster som inte har möjlighet att vara på plats kan följa tävlingen via SVT.

LIEBHERR 2015 Men´s World Cup, en av världens mest prestigefyllda bordtennistävlingar. De 20 bästa herrarna i världen gör upp om titeln och tävlingen spelas 16 – 18 oktober i Halmstad Arena.

- För SVT känns det kul att sända World Cup med den absoluta världseliten och där det dessutom finns svenskintressen, säger Per Yng, Sportchef på SVT.

- Vi är väldigt tillfreds med att Sveriges Television kommer att sända från den förstklassiga tävlingen och därmed erbjuda tävlingarna för en bredare publik i Sverige. För svensk bordtennis är tävlingen också ett ypperligt test inför VM 2018 i samma stad i samma arena, säger Svenska Bordtennisförbundets förbundschef Mikael Peterson.

För mer information kontakta Mikael Peterson,070-844 79 94