Bengt Rehn ny ordförande och projektkoordinator för Stockholmshusen

Bengt Rehn, nuvarande mark- och exploateringschef i Lidingö stad, lämnar efter 8 år Lidingö för rollen som ordförande och projektkoordinator för Stockholmshusen, Stockholms stads satsning för att snabbt och effektivt skapa tusentals nya hyresrätter.

Genom sitt uppdrag som mark- och exploateringschef i Lidingö stad har Bengt en bred bakgrund. Fokus i arbetet har varit att samordna och öka förståelsen mellan kommunala förvaltningar och entreprenörer i syfte att korta processen från idé till färdigt hus.
- Mitt arbete på Lidingö har varit jätteroligt och jag tar med mig många erfarenheter till min nya roll. Jag brinner för samordning mellan de olika delarna av samhällsbyggnadsprocessen och ser fram emot att kunna förädla och förstärka mina erfarenheter inom mitt kommande uppdrag med Stockholmshusen.
Bengt Rehn börjar sitt uppdrag inom Stockholmshusen den 19 september. Han kommer att vara anställd på Svenska Bostäder men arbeta på uppdrag av samtliga aktörer bakom Stockholmshusen.

Om Stockholmshusen
Med nya sätt att tänka och nya sätt att arbeta går det att skapa fler hyresrätter. Stockholms stad har genom sina förvaltningar och bostadsföretag Familjebostäder, Stockholmshem och Svenska Bostäder med gemensamma krafter tagit fram Stockholmshusen hållbara, välritade och välbyggda hyresrätter som kan byggas snabbt, effektivt och till lägre byggkostnader.
Hur? Vi förenklar processen där det går och tänker nytt där det behövs. Det leder till ett ännu bättre samarbete i alla steg från idé till färdigt hus. Stockholmshusen är en viktig del i arbetet att nå Stockholms stads mål att bygga 140 000 nya bostäder till 2030.

stockholmshusen.se
Anne Kuylenstierna Arnström, Kommunikationschef Svenska Bostäder
E-post: anne.kuylenstierna.arnstrom@svenskabostader.se

Många stockholmare har sitt hem hos oss. Några av de hus vi förvaltar tillhör stans allra finaste kulturarv. Vi ägs av stockholmarna och har fått i uppdrag av dem att bidra till att huvudstaden växer och utvecklas genom att förse stan med bra bostäder och lokaler.
www.svenskabostader.se