Svenska Fotbollsakademin (SvFA) tillsätter ny Vd efter Ingvar ”Putte” Carlsson.

Verksamheten går starkt framåt under 2009. Bland annat kommer över 1000 träningspass ha genomförts i olika föreningar, ledarutbildning genomförs varje vecka i Stockholm och stora seminarium och konvent kommer att arrangeras under hösten. Till detta kan läggas utvecklingen inom affärsområdet skola där SvFA under 2010 kommer att vara verksamma i 10 nya städer från norr till söder.

- Putte Carlsson har, som vanligt, levererat exakt det han lovar att göra. Under hans ledning har Svenska Fotbollsakademin utvecklats till ett företag som nu har fått en accepterad roll i Sverige som leverantör av individuell träning i absolut toppklass, både i föreningar och i skolor, säger Tommy Jacobson, Ordförande i Svenska Fotbollsakademin.

Stefan Burman, utbildad vid GIH i Stockholm och fram till befordran SvFAs Skol- och personalchef har en gedigen ledarbakgrund från såväl svensk som norsk idrott och skola. Burman ansvarade tidigare för Wang Toppidrett handbollsgymnasie (Norge) och tränade Kjelsås håndball (div. 1 Norge). I Sverige har han bland annat varit övergripande ansvarig för Vittra Idrottsgymnasium (handboll, hockey och fotboll) parallellt med att träna DIF handboll och Skuru damhandboll i respektive elitserie.

"Putte" Carlsson kommer fortsättningsvis att bistå SvFA inom ramen för det nya affärsområdet Client Management samt i vissa andra specifika framtidsprojekt.

För ytterligare information kontakta:

Tommy Jacobson, Ordförande, Svenska Fotbollsakademin AB, tel: 08-456 3131

Stefan Burman, Vd, Svenska Fotbollsakademin AB, tel: 0765-36 31 11

Ingvar "Putte" Carlsson, tel: 0703-403912

Om Svenska Fotbollsakademin:

Svenska Fotbollsakademin (SvFA) utvecklar talangerna inom svensk fotboll. Med en professionell organisation och stora resurser vill vi lyfta svensk talangutveckling till en högre nivå. För att lyckas med att utbilda morgondagens professionella fotbollsspelare arbetar SvFA utifrån ett holistiskt perspektiv med individen i fokus. All verksamhet i SvFA är uppbyggd utifrån ett tvärvetenskapligt koncept som strävar till att utveckla den enskilde spelaren och ledaren optimalt. I SvFA:s koncept ingår utbildning inom fotboll, friskvård, kost, coachning, kommunikation och media samt fysisk träning.

• Fotboll

• putte carlsson