Svenska Mäklarhuset – Nu på plats i Malmö!

Den framgångsrika kedjan Svenska Mäklarhuset är sedan tidigare redan etablerad i hela Stor-Stockholm, Uppsala, Spanien och Thailand. Sedan den 30 september finns nu varumärket även i Malmö, där franchisetagarna Christoffer Olsson och Jesper Jeppsson i fredags bjöd in till invigning med obligatorisk röd matta, bubbel och egen sushikock på plats. På den anrika adressen Hamngatan 4, mitt emellan centralen och Stortorget, slog bobutiken upp portarna fredagen den 30/9. Mäklare, byggherrar och samarbetspartners minglade tillsammans i den varsamt renoverade sekelskifteslokalen.

Bobutiken har två varumärken: dels Svenska Mäklarhuset som är verksam med traditionellt mäkleri, samt Svensk Nyproduktion som uteslutande förmedlar nyproducerade bostäder. Malmökontoret har fått en flygande start och har redan flera nyproduktionsprojekt till försäljning via samarbetspartners som Bonava och Anebyhus. Förutom de två franchisetagarna har kontoret i dagsläget två anställda: fastighetsmäklare Helena Möller, med lång erfarenhet i branschen, samt en heltidsanställd kundvårdsansvarig i Johannes Grufstedt och fler nyanställningar är på gång.

”Det känns fantastiskt att få möjligheten att, tillsammans med grundarna av Svenska Mäklarhuset, öppna upp och erbjuda ett nytt alternativ till våra kunder här hemma i Malmö", säger Christoffer Olsson.

"Efter flera framgångsrika år som mäklare i Öresundsregionen för mig och Jesper känns detta som det självklara steget att ta. Man ska vara väldigt ödmjuk för det faktum att vi kommer in på marknaden med ett nytt varumärke, men jag vet att vi med vår erfarenhet och vårt nätverk, kombinerat med Svenska Mäklarhusets koncept kan erbjuda en personligare förmedlingstjänst som kommer passa Malmös varierande bostadsmarknad perfekt. Vi kommer erbjuda en modern och nytänkande mäklartjänst kombinerat med gedigen kunskap om Malmös unika identitet och mångfald", avslutar Christoffer.

• bostadsnyheter

• Malmö

Om Svenska Mäklarhuset och Svensk Nyproduktion

1990 startade Niclas Spång och Lars Björkstrand Svenska Mäklarhuset. De började från grunden med en ensam bobutik som idag, 26 år senare, har växt till 30 kontor. 2012 startade de även Svensk Nyproduktion, en satsning som snabbt blivit ett av Sveriges ledande företag för försäljning av nyproducerade bostäder. Idag har Svensk Nyproduktion sammanlagt 26 anställda utplacerade i Uppsala, Stockholm och Skåne.

Svenska Mäklarhuset förmedlar årligen ca 3 000 bostäder och därtill även ca 1 500 nyproducerade bostäder via Svensk Nyproduktion.

Christoffer Olsson

Regionchef Skåne / Fastighetsmäklare