Returlådor och returpallar hos Nybergs Deli

Nybergs Deli byter till Helpall grå

Flera av landets stora livsmedelsproducenter väljer att gå över till SRS Helpall grå. Näst på tur är Nybergs Deli som nu byter till returpall för att effektivisera och förbättra för sina kunder.

–Vi arbetar aktivt med att vara lyhörda för önskemål från våra kunder och vår omvärld. Genom att byta till Helpall grå får vi en pall som förbättrar vardagen för våra samarbetspartners samtidigt som den är ett betydligt bättre val ur hållbarhetsperspektiv, säger Magnus Andersson, Produktion & varuflödeschef på Nybergs Deli.

Från februari kommer alla leveranser från Nybergs Deli att ske på Helpall grå. Nybergs Deli uppskattar att de kommer att använda 30 000 helpallar per år. Deär sedan tidigare användare av SRS returlådor och skickar ut 1,1 miljoner lådor per år.

–Vi är glada över att så många företag ser fördelarna med våra returpallar. Genom att Nybergs Deli byter till Helpall grå får de en klimatsmart lastbärare och ger både Nybergs Delis egna medarbetare och deras kunder en mer hälsosam arbetsmiljö, säger Cecilia Ratner, Key Account Manager på Svenska Retursystem.

Nybergs Deli är Svenska Retursystems första kund som väljer att utnyttja standardiserade API:er som integrerar med SMART Pooling. Detta innebär att Nybergs Deli inte behöver registrera utgående palltransaktioner i SRS kundwebb utan det räcker att de gör det i sitt eget system. Med automatiserade API:er förenklas och automatiseras administrationen av pallar.

Om Helpall grå
Helpall grå är standardiserad och anpassad för automatisk hantering. Den tål hög påfrestning, är friktionssäker och fungerar bra i frysmiljö. Pallens beräknade livslängd är 15 år. Den avger inte damm eller träflisor vilket ger en mer hälsosam arbetsmiljö för alla som hanterar den genom hela flödet.

Om Nybergs Deli
Nybergs Deli är ett familjeföretag som erbjuder ett noggrant utvalt sortiment av god och bra mat som alla ska ha råd med. Företaget har cirka 80 anställda fördelade på flera produktioner i slakthusområdet söder om Stockholm. Företaget tillverkar till största delen förädlade köttprodukter, men har även en vegofabrik där de tillverkar veganska produkter, gjorda av vete och soja.

Cecilia Ratnér, KAM, Svenska Retursystem cecilia.ratner@retursystem.se
Magnus Andersson, Produktion & varuflödeschef, Nybergs Deli magnus.andersson@nybergsdeli.se

Svenska Retursystem driver och utvecklar dagligvarubranschens gemensamma retursystem för distribution av varor. Alla aktörer i branschen samverkar för att utveckla ett så effektivt och miljöanpassat system som möjligt. Distributionen sker med returlådor och returpallar.