Att sluta är att skiljas

För mången företagare som har varit verksam länge, kanske i decennier, och som efter mycket funderande väljer att lägga ned ett bolag är processen att stänga ner bolaget känslosam. När man väl bestämt sig vill man helst lägga ner företaget genast och under ordnade former, dock tar en likvidation av ett aktiebolag lång tid. Att likvidera ett aktiebolag tar normalt minst 7 – 8 månader. Det går dock för företagaren att avsluta bolaget på någon vecka.

Stenar är stabila

Det är därför vi har valt att benämna våra produkter/tjänster som stenar, t ex:
Grundstenen för lageraktiebolag
Stengrunden för lagerkommanditbolag
Jungfrustenen för lagerhandelsbolag

Slutstenen

Eftersom vi hade insett att den långa processen med att avveckla ett aktiebolag kan vara påfrestande för företagaren, skapade vi 1992 en tjänst som vi benämnde Snabbavveckling. År 2004 registrerade vi varumärket Slutstenen för den tjänsten. Förutom stabilitet visar namnet på att tjänsten för företagaren verkligen innebär ett säkert avslut och, inte minst viktigt, under garanterat säkra former som innebär minsta möjliga besvär för företagaren. Det blir inte sämre av att företagaren kan se tjänsten som en snabblikvidation som gör att behållningen omedelbart kan betalas ut till ägaren.

Det finns många begrepp för att avveckla bolag, till exempel Stänga ner bolag, Avregistrera bolag, Avsluta bolag, Omedelbar avveckling, Direkt avveckling, Lägga ner bolag och Snabb likvidation för att nämna några.

Kontakta oss

Vi arbetar dagligen med avveckling av bolag. Vår verksamhet startade 1954. De allra flesta frågeställningar i samband med avveckling har vi ställts inför. Oavsett vilket sätt du vill avveckla ditt bolag på, den snabba vägen genom Slutstenen eller genom en lång likvidationsprocess, kan du lita på ditt ärende blir väl omhändertaget. Givetvis hjälper vi också till vid avveckling av föreningar och stiftelser.

Har du någon problematik kring avveckling, startande av företag, ökning av aktiekapital, varumärke etc kan vi så gott som alltid erbjuda hjälp. Kontakta oss!

Falun (HK): 023 79 23 00
Stockholm: 08 23 41 15