Lagerbolag från Svenska Standardbolag AB - Ett enkelt och snabbt sätt att starta bolag

Aktiebolagsformen har blivit ännu populärare. Efter halveringen av kravet på aktiekapital till 50.000 kr och slopandet av revisorskravet som gäller för de flesta som startar aktiebolag, har antalet aktiebolag som bildas i Sverige ökat.

Det har visat sig att i de lagerbolag vi säljer, AB Grundstenen, har cirka 2/3 valt att inte ha revisor i sitt aktiebolag vid starten. Beslutet kan naturligtvis komma att ändras i framtiden beroende på vad som visar sig vara bäst för bolagets verksamhet.

Enklaste sättet

Det är ofta ont om tid när man ska starta en verksamhet och behöver ett aktiebolag. Att köpa ett lagerbolag från oss, Svenska Standardbolag AB är förmodligen det enklaste sättet att komma igång. Våra kunder behöver ofta snabbt få tillgång till ett organisationsnummer för att skriva kontrakt och liknande. På våra lokalkontor som finns centralt i både Malmö, Göteborg och Stockholm samt Falun har vi många besök av kunder. Men de flesta kunder finner oss på vår hemsida www. standardbolag.se där vi har bra information om bolag och lagerbolag och hur man beställer ett lagerbolag.

Vi har sålt lagerbolag sedan starten 1954 (Svenska Standardbolag AB skapade begreppet lagerbolag)  och vi har högsta prioritet på kvalitet och service för att våra kunder ska känna en trygghet och säkerhet i att deras bolagsärende hanteras på ett  korrekt sätt. Vi lägger stor vikt på granskningen av bolagsuppgifterna för att bolagsdokumenten skall vara allt igenom korrekta och  för att registreringen  hos Bolagsverket skall  gå så snabbt och enkelt som möjligt.

Våra lagerbolag AB Grundstenen är också allmänt känt i Svenskt näringsliv. Det kan vara en stor fördel i kontakter med kunder, kreditgivare och leverantörer då de genom detta uppfattar att uppstarten av aktiebolaget skett på ett riktigt sätt.

Fler tjänster hos Svenska Standardbolag

Du som redan känner till oss vet att vi dagligen även hanterar de allra flesta ärenden som har med uppstart av företag att göra och så gott som allt som kräver registrering hos Bolagsverket m fl. Exempelvis ärenden rörande handelsbolag, kommanditbolag, ändringar av företagets namn eller styrelse, ökning och minskning av aktiekapital, sammanslagning (fusion) eller delning (fission) av aktiebolag, likvidation, varumärke, domännamn, aktieägaravtal, optioner etc.

Kontakta oss per mail info@standardbolag.se eller telefon 023-79 23 00 för mer information.

Verkställande Direktör
Svenska Standardbolag AB

• köpa lagerbolag
  • grundstenen
  • ab grundstenen
  • starta bolag

Svenska Standardbolag är marknadsledande inom bolagstjänster i Sverige sedan 1954 och har bistått Svenskt Näringsliv med bolagstjänster vid mer än 300 000 tillfällen. Vårt lagerbolag AB Grundstenen är vår till antalet största tjänst. Mer än 130.000 har startat företag med ett AB Grundstenen.

Svenska Standardbolag är också ledande inom området avvecklingar av aktiebolag. Sedan 1992 har fler än 10 000 aktiebolag avvecklats genom den unika tjänsten för snabbavveckling, Slutstenen.