Värdefullt varumärke? Vänta inte med varumärkesansökan!

Prioritera varumärkesfrågan

Om du har en god affärsidé med ett bra namn på företaget och/eller produkten/tjänsten och är övertygad om att verksamheten blir en succé och att namnet kommer att bli mycket välkänt, då kan det vara en god idé att prioritera varumärkesfrågan så att du hinner skydda dig innan någon möjlig konkurrent ser värdet och registrerar namnet eller ett liknande namn innan du hinner göra det.

Vid uppstarten av ett företag kommer som regel kostnaderna först och man kanske väntar med varumärke tills att den ekonomiska situationen förbättrats. Det är ofta klokt men om varumärket beräknas att bli värdefullt kan det bli mycket dyrt att vänta. Vi ser anledning att uppmärksamma om den saken eftersom vi emellanåt får kunder som väntat för länge och kostnaderna har skenat iväg till mångdubbla belopp jämfört med att ordna med varumärkesregistrering genast. Det händer tyvärr också att det blivit försent att göra något åt saken.

Värdefulla varumärken

När det är fråga om värdefulla varumärken ska man som regel vända sig till ett kunnigt varumärkesombud för att få hjälp. Det är som regel bättre och mindre kostsamt om allt blir rätt från början.

Mer information ser du här:

Kontakta oss!

Vi hjälper gärna till med dina varumärkesärenden. Kontakta oss enkelt via telefon eller e-post! Självklart går det bra att göra ett personligt besök hos något av våra kontor. Vi finns i Falun, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Falun (HK): 023 – 79 23 00
Stockholm: 08 – 23 41 15