Varumärket och jag, Wiliam Björklund | Svenska Standardbolag AB

Varumärket och jag, Wiliam Björklund

När jag av en ny kund eller ny medarbetare blir ifrågasatt inom de områden som jag behärskar väl händer det att jag reagerar dubbelt. Naturligtvis begriper jag att eftersom de aldrig haft med mig att göra kan de inte veta vad jag kan och jag skärper min lyhördhet och mitt tålamod för att de ska känna sig väl bemötta.

Efter många år i yrket blir jag sällan ifrågasatt och när jag då blir det kan jag inom mig känna en blandning av att vara både smått road och irriterad. Lyckligtvis har jag förmågan att hålla tillbaks de känslorna, de har ju här inget att tillföra. Skulle jag ha gjort något som visar sig inte vara så bra gör jag allt för att så snabbt som möjligt rätta till saken för att kunden inte ska lida någon skada och för att mitt och mitt företags anseende inte ska skadas.

Man kan väl säga att jag därigenom vårdar det varumärke som är jag.

Varumärket och vi, Svenska Standardbolag AB

Företaget där jag arbetar har funnits sedan 1954 och har hela tiden utvecklats, förnyats, anpassats och förändrats i takt med tiden, nya lagar och bestämmelser. Framgångsrika faktorer är också att vi varit först med att åstadkomma nyttiga innovationer för svenska företagare. Vi skapade till exempel tjänsten snabbavveckling (se information nedan) och har satsat på fortlöpande utbildning av personalen och på att motivera dessa att göra en bra insats för att kunden ska bli nöjd.

Allt detta sammantaget har medfört att vårt företagsnamn Svenska Standardbolag AB också är vårt starkaste varumärke.

Varumärket och produkten/tjänsten

Allteftersom utveckling sker av egna produkter och tjänster uppstår även behov av ett varumärke för enskilda produkter/tjänster för att få ett samlande namn för allt vad produkten eller tjänsten innehåller och för att kunna hålla isär en produkt från en annan.

När en produkt/tjänst blivit uppskattad av kundkretsen blir namnet på den också värdefullt och intressant för konkurrenter. Det är därför viktigt att i tid skydda varumärket genom att registrera det hos myndigheterna, innan någon annan hunnit före med en sådan eller liknande registrering. Varumärkesregistreringar hjälper vi dagligen våra kunder med.

Gruppen för Bolagsjuridik

Svenska Standardbolag AB

Svenska Standardbolag AB är sedan 1954 i det svenska näringslivets tjänst med så gott som allt som kräver registrering hos Bolagsverket. Mest kända är vi för att tillhandahålla s k lagerbolag och lagerföreningar. Bland våra andra tjänster kan nämnas fusioner, ökning och minskning av aktiekapital, ändring av företagsnamn, varumärken och domännamn.

Snabbavveckling är den tjänst vi skapat och som vi registrerat varumärket Slutstenen för. Slutstenen innebär att vi köper vilande aktiebolag eller ekonomiska föreningar. Ägaren blir av med bolaget direkt och får omgående sina pengar. Sedan avvecklar vi bolaget i egen regi ”den långa vägen”.

Ytterligare information kring tjänsten Snabbavveckling
Ytterligare information kring varumärke och varumärkesregistrering

• varumärkesregistrering
  • svenska standardbolag ab
  • william björklund
  • varumärken

Svenska Standardbolag är marknadsledande inom bolagstjänster i Sverige sedan 1954 och har bistått svenskt näringsliv med bolagstjänster vid mer än 300 000 tillfällen. Vårt lagerbolag AB Grundstenen är vår till antalet största tjänst. Mer än 130.000 har startat företag med ett AB Grundstenen.