​Tid för nya utmärkelser

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2018 15:00 CEST

Varje år delar Svensk Bilsport ut ett antal olika utmärkelser inom olika kategorier till personer i bilsportrörelsen. Nu är det hög tid att skicka in förslag till juryn.

De utmärkelser som det kan föreslås till är:

• Bertils Kanna
  • Resestipendiet
  • Årets Bilsportare
  • Årets Bilsportledare
  • Årets Klubbledare
  • Årets Ungdom
  • Årets Ungdomsledare

Under förslagstiden sker en grovsortering av inlämnade förslag och när förslagstiden är över sammanställs alla förslag och ett urval och en prioritering sker. Juryn beslutar därefter vilka förslag som ska blir nomineringar att inlämna till förbundsstyrelsen för beslut.

Blanketter med Statuter för dessa utmärkelser finns att ladda ned på adressen: http://www.sbf.se/forbundsinfo/Blanketter/
Sista dag för inkommande med förslag är måndagen den 1 oktober.

Juryn som består av Jenny Hapasari Niemi (Båtskärsnäs), Kurt Eliasson (Skutskär), Lars Jonsson (Mantorp) och Kurt Lennart Jönsson (SBFs kansli) har till huvuduppgift att inhämta förslag från enskilda medlemmar inom organisationen på kandidater att nominera till respektive utmärkelse. Juryn kan även själv avge förslag om så skulle behövas eller önskas.

Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden, Rallycross i Höljes och Karting i Kristianstad) eller EM (Dragracing i Tierp).

Kommentarer (0)