Curling Elitserien damer och herrar: Grundserien avslutad. Slutspelet startar idag söndag kl 09:00

I damernas elitserie har fjolårets elitseriemästare, Team Panthera från Sundbybergs CK, dominerat tillsammans med Team Donald Davies från IK Fyris, Uppsala. Det gav också de båda lagen en given plats i slutspelet som startar idag söndag kl 09:00. Stocksunds CK Team Moberg säkrade tredjeplatsen efter sju segrar i grundserien, men i jakten bakom för den sista slutspelsplatsen var det desto jämnare.

Fyra lag var lika med tio poäng och efter ranking väntade särspelsmatch mellan IK Fyris Team Thunman och Team Curl Power från Östersunds CK. Det slutade med seger för Östersund 7-6 som i dagens semifinal möter Team Donald Davies från IK Fyris.

I den andra semifinalen väntar match mellan de regerande mästarna Team Panthera, Sundbybergs CK och Team Moberg från Stocksunds CK.

På herrsidan toppade Sundbybergs CK Team RP och Skellefteå CK Team Riteice tabellen, båda med tio vinster och endast en förlust. Men de var tätt följda av fjolårsvinnarna Sundbybergs CK Team Julius och Amatörföreningens CK Adersteg som knep de två sista slutspelsplatserna.

Vinnarna i elitserien säkrar en plats i landslagstruppen 2018-2019.

Semifinaler damer söndag 28 januari kl 09:00
Sundbybergs CK Panthera - Stocksunds CK Moberg
Östersunds CK Curl Power - IK Fyris Donald Davies

Semifinaler herrar söndag 28 januari kl 09:00