EM i mixed curling startar i Andorra.

Nyheter från Svenska Curlingförbundet 18/10/2005 IDROTTSHUSET, Mårbackagatan 19 S -123 43 FARSTA, Sweden E-mail: hakan.sundstrom@curling.se Fax: 08 604 70 78 * Tel: 08 683 30 16 Tidernas första Europamästerskap i mixed curling inleds idag i Canillo Ice Arena i Andorra, det lilla bergslandet mellan Frankrike och Spanien. Totalt deltar 23 lag indelade i fyra försöksgrupper enligt följande: Grupp Blå: Tyskland Danmark, Tjeckien, Frankrike, Kroatien, Estland. Grupp Röd: Skottland, Ryssland, Spanien, Irland, Slovakien, Polen. Group Gul: Sverige, Schweiz, Holland, Finland, Luxemburg, Lettland. Group Grön: Italien, Wales, Unger, England samt Andorra. De två bästa lagen per grupp går till fredagens kvartsfinaler. Semifinalerna spelas lördag morgon och final + bronsmatch på lördag eftermiddag. Sverige representeras av 2005 års svenska mixedmästare, systrarna Stina och Anna Viktorsson från Skellefteå tillsammans med 2004 års juniorvärldsmästare Niklas Edin från Örnsköldsvik (representerar Sundbyberg i klubbsammanhang) samt Sebastian Kraupp, Stockholm (representerar Karlstad i klubbsammanhang). För resultat, klicka: http://www.ecf-web.org/emcc_statistics.html