Nyhet -

Vill du vara med och påverka Svensk Cykels framtid – och göra det på högsta nivå?

Svenska cykelförbundets valberedning går även i år ut med en "platsannons" via media och social medier för att få tag i rätt folk till styrelsen. Detta då vi anser att det är viktigt att vi har en styrelse som består av engagerade personer som är medvetna om hur det fungerar ute i Cykel-Sverige, som följer vad som händer i alla informationskanaler och som kan fullfölja de förändringar som påbörjats.

Ordförande samt ledamöter till Svenska Cykelförbundet sökes

Vid det kommande förbundsmötet är det flera val som ska göras till styrelsen, som totalt består av ordförande samt sex ledamöter. Det är val av tre ledamöter på två år samt val av ordförande på två år som ska genomföras på kommande förbundsstämma.
Valberedningen söker dig som har erfarenhet av att driva och genomföra projekt. Har du varit med och genomfört ett lyckat förändringsarbete i något annat sammanhang är detta en stor fördel. Du bör även ha erfarenhet av en ledande position i arbets- eller föreningslivet. Tidigare styrelseuppdrag är meriterande.
Som person är du en entusiasmerande ledare med god kommunikativ förmåga. Du är en modig och drivande genomförare med hög empati samt lagspelare. Till detta krävs att du har tid och vilja att jobba med Svensk Cykel. Erfarenhet från idrottsvärlden samt intresse för cykel är helt klart en fördel. Vi vill, när det gäller cykelintresset, få in folk från flera olika grenar/discipliner i styrelsen. Det finns många kompetenta kvinnor ute i Cykel-Sverige och vi hoppas att även ni söker er till styrelsen.
Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka Svensk Cykels framtid på ett mycket stimulerande sätt – tillsammans med ett härligt gäng.
Är du den vi söker, eller känner du någon som är det? Hör av dig till någon av oss i valberedningen för ytterligare information. OBS! Vill du nominera någon annan måste du först stämma av med denne för att höra om det är ok eller ej.

Tillsammans kan vi göra 2014 till ett Gott Nytt År för Svensk Cykel – världens bästa!

/Valberedningen

Eva Annerwall, valberedningens ordförande