Larsson återigen Svensk Tempomästare

Stormästaren på tempo de senaste åren visade återigen sin klass dominerade tempoloppet. På en lätt kuperad bana i tryckande värme vann Gustav Larsson sin sjätte mästartitel med klar marginal före det nya stjärnskottet Tobias Ludvigsson.  På tredje plats kom Thomas Löfkvist.
"Man kan inte annat än imponeras av Gustav. Det var utklassning!"  kommenterar Mattias Reck, förbundskapten herrar.

Sekundstrid bland Dam juniorerna.

Alice Andersson vann lite överraskande efter en stark körning endast 7 sek före Julia Karlsson och 10 sekunder före Linda Halleröd. Alice hade ledningen från första mellantid till mål. Linda gjorde en stark avslutning men lyckades inte ta in den tid hon tappat på första halvan. Det blir spännande på söndag med så jämna cyklister på den hårda SM banan.

Herrar seniorer, preliminärt resultat :

1 Gustav Larsson Skoghall CK-Hammarö 53.38,7
2 Tobias Ludvigsson Jönköpings CK 55.29,7
3 Thomas Löfkvist JHWC Cykelklubb 55.35,0
4 Alexanders Wetterhall Skara CK 56.28,3
5 Joakim Åleheim Falköpings CK 56.32,3

Damer juniorer, resultat:

1   Alice  Andersson FK Trampen  25:50,3
2  Julia  Karlsson Falköpings CK  25:57,5
3  Linda Halleröd  Falköpings CK  26:00,6
4  Kajsa  Persson Alrikssons Go:Green CK  26:56,0
5  Ellinor  Huusko Staffanstorp CK  27:02,8

Svenska Cykelförbundet bildades redan år 1900 och består av 310 föreningar med ca 40000 medlemmar över hela landet. I förbundet finns sex grenar med verksamhet för alla åldrar varav landsväg och mountainbike är de största, därutöver finns BMX, cykelcross, bana och paracykel.

Lucas Persson

Förbundskapten, landsväg Landslag landsväg +46 76 865 01 50