Seger för Emil Lindgren på Cypern

”Vad kul för Emil att få vinna idag och över den regerande världsmästaren Jaroslav Kulhay, som pricken över i:et” utropar förbundskapten Fredrik Ericsson entusiastiskt efter att Emil Lindgren vunnit spurten vid dagens deltävling i Cyprus Sunshine Cup. ”Här visar han verkligen sin klass och jag är övertygad om att det är den här nivån vi får vänja oss vid att se honom framöver”.

”Det var en bra dag” säger regerande svenske mtb-mästaren Emil Lindgren lite blygsamt efter att ha vunnit dagens race trots bakhjulspunktering. ”Min team-kamrat Fabian Giger och jag höll oss i täten. Halvvägs upp för den långa klättringen får jag punktering på bakhjulet. Latexen tätar hjälpligt och jag kan hänga med i tätgruppen trots dåligt med luft i däcket. Tappar cirka 10 sekunder när jag byter hjul i tekniska zonen men kan jaga ikapp. Det blir en spurt, som jag vinner före Kulhavy och Fabian” berättar en mycket nöjd Emil Lindgren. ”Det här var kul värre. Nu blir det vila inför morgondagens hårda etapp”

I och med dagens seger har Emil Lindgren serien 7-3-1 hittills och en X plats i sammandraget. Emil Lindgren trivs på Cypern och har en lång rad fina meriter från Sunshine Cup.

• Övriga sporter