SM och JSM i Standard- och Latindanser avgörs i helgen.

I helgen avgörs SM och JSM i Standard och Latin danser i Älvsjö, Stockholm. Tävlingarna kommer att hållas i Johan Skyttes Ljushall. Arrangör av SM-tävlingarna är DK Quick & Quick tillsammans med Svenska Danssportförbundet.

SM/JSM-Latindanser
På lördagen är det SM och JSM i Latindanser som avgörs, tävlingarna startar 16.00.
I SM-klassen kommer förra årets vinnare inte att ställa upp, och favoriter till segern får Yvo Eussen och Elisabeth Novotny, från hemma föreningen DK Quick & Quick, som slutade 2:a förra året. Yvo och Elisabeth får dock akta sig för det nya paret Marcel Wagner och Sofie Ragnar från Mölndals Dansklubb.
I JSM är det en öppenkamp mellan flera par.
Hugo Gustavsson och Anna Göthborg (Dansklubben Magic, Göteborg) kommer att dansa JSM klassen i både Standard och Latin.. Från Dansklubben Magic kommer också ett annat duktigt par Hjalmar Göransson och Sara Frisack. Även det duktiga paret John Nordberg och Felicia Taube (Solna Sportdansklubb, Solna) kommer att tävla båda dagarna.

SM/JSM-Standarddanser
På söndagen är det SM och JSM i Standarddanser som avgörs, tävlingarna startar 11.00.
Även här är förväntningarna stora på Yvo och Elistabeth att de ska försvara sitt SM-Guld från förra året.
Även i JSM Standard är det svårt att se en klar favorit till segern då flera par är duktiga och kommer att vara med och slåss om guldmedaljen.

Tävlingarna kommer att webb-sändas via http://play.danssport.se/