I helgen avgörs årets sista World Master-tävling i Boogie Woogie

I helgen avgörs årets sista World Master-tävling i Boogie Woogie i tyska Karlsruhe. Sju svenska par är anmälda.

I vuxenklassen tävlar VM-tvåorna Pontus Persson och Isabella Gregorio från Borås Dansklubb, Borås, VM-bronsmedaljörerna Rasmus och Tove Holmqvist från Ebba Dansklubb i Stockholm, EM-bronsmedaljörerna Jonathan Haug och Elin Hellberg från Västkustbuggarna, Tanumshede, EM- och VM-finalisterna Jesper Boberg och Sara Victorin från Dansklubben Mälarbuggarna i Eskilstuna samt SM-finalisterna Benjamin Österlund och Angelica Källström från Uppsala Bugg och Swing och Felix Bergäll-Sofia Andersson från Dansklubben Buggie i Ulricehamn.

I oldiesklassen tävlar Claes Bergström och Ann-Catrin Bergström från Dansklubben Buggie i Ulricehamn.

Med som coach är Tobias Jäderqvist.

Se ett klipp från VM-Finalen i Fauske tidigare i höstas.