Väntad seger i Latin SM

Yvo Eussen och Elisabeth Novotny, DK Quick & Quick Stockholm tog hem segern och kan titulera sig Svenska Mästare i Latinamerikanska danser 2012.

Tävlingarna avgjordes i Johan Skyttes Ljushall i Älvjsö med DK Quick and Quick och Svenska Danssportförbundet som arrangörer.
Under lördagseftermiddagen arrangerades latintävlingarna som inte bjöd på några större överraskningar. I Junior-SM i latin segrade Hugo Gustafsson och Anna Götborg (DK Magic, Göteborg) över John Nordberg och Felicia Taube (Solna SDK) som hamnade på andra plats och Hjalmar Göransson och Sara Frisack (DK Magic, Göteborg) som hamnade på tredje plats. Värt att notera är att Hugo och Anna enbart är femton är gamla och kan bli farliga i framtiden. De har ju tre år kvar att träna innan de kommer upp i vuxenklassen och kan bli ett verkligt hot mot Yvo och Elisabeth.

I vuxenklassen vann Yvo och Elisabeth, på andra plats kom Marcel Wagner och Sofie Ragnar (Mölndals DK) och på tredje plats Dawid Kaleta och Frida Steffensen (Team Gothenburg Elite Dance)

Tävlingarna direktsändes på http://play.danssport.se där även latintävlingen ligger ute för eftersändning.

• latin
  • sm