Inför FN-dagen: Jemen-seminarium och premiär för FN-bion

Utrikesminister Margot Wallström inledningstalar vid Svenska FN-förbundets seminarium ”FN och Jemen” fredagen den 20 oktober. Det blir också paneldiskussion under ledning av Bitte Hammargren, ledare för Mellanöstern- och Nordafrikaprogrammet vid Utrikespolitiska institutet, samt prisutdelning. Arrangemanget startar kl 10.00 i Stockholms konserthus. Fullständigt program finns här.

Dagen innan seminariet, torsdagen den 19 oktober, arrangerar FN:s informationskontor i Bryssel, UNRIC, och Svenska FN-förbundet premiären för FN-bion (UN Cinema) på biografen Zita. Filmen ”To end a war” av Marc Silver ger en bild av fredsprocessen i Colombia och följs av panelsamtal med bland andra Colombias ambassadör i Sverige, Sonia Durán Smela. Programmet, som startar kl 18.00, finns här.

Anmälan

Media är välkommen med anmälan till FN-förbundets pressekreterare Pekka Johansson på e-postadress pekka.johansson@fn.se alternativt telefon 073-374 62 84.