25 tjejer till läger på Bosön

Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se Förbundskaptenen för innebandyns U19-damlandslag, Marcus Holm, har tagit ut truppen till lägret på Bosön 20-23 april. Damernas U19-landslag satsar mot VM i höst. Upplägget innebär ett läger med 25 spelare nu i april och därefter ett läger med lika många spelare i september. – Det finns några tjejer som vi känner oss rätt säkra på var vi har. De är inte uttagna till aprillägret men kommer i stället att finnas med på lägret i september, säger Marcus Holm. De aktuella spelarna har informerats och kommer alltså att tas ut nästa gång. Därmed inte sagt att de har en given plats i VM-truppen. Noterbart är att familjen Savinainen fortsätter att vara representerad i U19-landslaget. Under Finnkampen gjorde Madelen Savinainen sitt sista framträdande i U19-tröjan. Nu är i stället lillasyster Rebecca uttagen i laget. Rebecca Savinainen är en av tre spelare i truppen som är född 1990. De andra är Färjestaden-backarna Tove Johansson och Hilma Thofte. Hela truppen Målvakter Malin Alfredsson, Ingelstad IBK Sofia Kristoffersson, BKI Sunnanå Elin Nordin, Iksu Emelie Persson, Örnsköldsviks SK Backar Sofie Andersson, IBF Falun Louise Bäcke, Kais Mora IF Anna Johansson, Surte IS Tove Johansson, Färjestadens IBK Ellinore Nilsson, IBC Engelholm Christelle Niva, Balrog Botkyrka IK Hilma Thofte , Färjestadens IBK Emma Tivemark, IFK Kumla IBK Forwards Sara Andersson, IBK Alba Linn Eriksson, Per-Ols IBF Isabell Krantz, Iksu Ungdom Therese Persson, IK Södra Dal Matilda Rotewall, Balrog Botkyrka IK Emelie Rosén, Ingelstad IBK Louise Ruthström, Endre IF Rebecca Savinainen, Lesjöfors/Filipstad IBK Jessica Sundberg, Södertälje IBK Elin Tjärnström, Örnsköldsviks SK Camilla Wahlström, IFK Kumla IBK För mer information kontakta: Marcus Holm, Förbundskapten U19 damer, tel 0730-93 66 55 Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.