Försvarsmakten storsatsar på Svensk Innebandy

Svenska Innebandyförbundet och Försvarsmakten tecknar ett av de största sponsoravtalen i Svensk Innebandys historia. Avtalet innebär att Försvarsmakten fortsätter som huvudsponsor över hemma-VM 2014.

Samarbetet, som är skrivet på 2,5 år och är värt 11 000 000 kronor, involverar elitverksamheten i form av SSL och de svenska landslagen men även breddverksamheten i form av ungdomsserier och turneringar.

– Detta är ett av de största sponsoravtalen hittills i Svensk Innebandys historia. Försvarsmakten är en spännande och aktiv samarbetspartner som verkligen kan bidra till utvecklingen av Svensk Innebandy. Det har tecknats ett nationellt centralt avtal som vi är väldigt nöjda med och som också skapar förutsättningar för samarbeten mellan lokala förband och klubbar eller distrikt, säger Svenska Innebandyförbundets generalsekreterare Göran Harnesk.

Försvarsmakten blir nu även Svensk Innebandys första huvudpartner till VM i Göteborg 2014.

– Sponsring är ett viktigt sätt att synligöra Försvarsmakten. Samarbetet med Svensk Innebandy är ett spännande sätt att möta en idrottsintresserad och aktiv målgrupp som i framtiden kan ha Försvarsmakten som en attraktiv karriärväg och arbetsgivare. Vi är mycket nöjda med samarbetet under förra säsongen och hoppas nu på att utveckla det ytterligare, säger Försvarsmaktens Informationsdirektör Erik Lagersten.

• Bollsporter