Ny scoutingansvarig i landslaget

Svenska Innebandyförbundet
Presskontakt: Jonas Gustavsson tel 08-52 29 17 37, 070-790 17 37, e-post jonas.gustavsson@innebandy.se
Mer innebandy: www.innebandy.se

Lagledningen kring herrlandslaget i innebandy har fått ett nytillskott. Gamle storspelaren Conny Svensson ersätter Stefan Edberg som scoutingansvarig.

Conny Svensson har många meriter som spelare, inte minst drygt 60 landskamper och två VM-guld. På den tunga meritlistan finns också EM-guld, SM-guld, EC-guld och han är schweizisk mästare. Närmast kommer han från ett tränaruppdrag i Caperio/Täby.

- Det är extremt inspirerande. Där jag är i mitt liv så var det nästan ultimat att få den här chansen, och det var egentligen aldrig någon tvekan om att tacka ja. När man får frågan att jobba med det bästa innebandylaget i världen så är det svårt att tacka nej, säger Conny Svensson.

I jobbet ingår att scouta och analysera motståndare under landskamper, men också att scouta aktuella och potentiella landslagsspelare i sina klubblag.

- Jag tror att jag får nytta av min långa erfarenhet som både spelare och ledare, och då framförallt på den höga nivå som jag figurerat på. Nu har innebandyn utvecklats mycket de senaste tio åren, men man vet ändå vad en spelare på landslagsnivå går igenom, och att veta det tror jag är ganska viktigt.

Förbundskaptenen Kent Göransson är också nöjd med tillskottet.

- Conny innehar stor kompetens och stor erfarenhet inom innebandyn, så det är verkligen ett bra val, säger Göransson.

Hela landslagsledningen
Förbundskapten: Kent Göransson
Landslagscoach: Ulf Hallstensson
Scoutingansvarig: Conny Svensson
Koordinator: Klas Persson
Sjukgymnast: Anna Lundberg
Materialförvaltare: Jörgen Karlsson

Kent Göransson, förbundskapten, 0733-16 24 41
Conny Svensson, scoutingansvarig, 0735-36 42 77

Svenska Innebandyförbundet bildades 1981. Idag är innebandyn
Sveriges största inomhusidrott med över 120 000 licensierade spelare.