Sohlberg stolt transportpartner till VM i innebandy 2014

VM i innebandy, 5 till 14 december 2014, har 16 internationella lag. De – och många andra –ska transporteras till och från arenorna runt Göteborg med Sohlberg Buss AB.

Nu är det klart att Sohlberg, ett buss- och reseföretag med mycket stark tillväxt i Västsverige och med en riktad satsning mot idrotten med stora arrangemang med komplexa logistiklösningar, blir officiell transportpartner till VM i innebandy i Sverige och Göteborg 2014.

– För oss klappar hjärtat för idrott speciellt starkt. Vi ser vikten av när människor mår bra och vill gärna vara med och bidra till en större ökning av det. Det är både oerhört roligt och betydelsefullt att vara partner till VM. Att vi dessutom kan hjälpa de tävlande att komma i tid och vara utvilade till arenorna så att de kan fokusera på sina prestationer är bonus, säger Hans-Erik Sohlberg, VD Sohlberg Buss AB.

Även åskådare till mästerskapet kommer att få åka lugnt och tryggt. Speciella VM-bussar kommer finnas att tillgängliga för bokning av transport, ett enkelt sätt för idrottsklubbar i regionen att transportera sina ungdomar till och från arrangemanget.

Utöver vikten av säkerhet och miljö är Sohlberg Buss en garantifaktor för att komma fram både tryggt och i tid, såväl till som från arenorna, vilket stärker den totala upplevelsen.

Innebandy är en av landets största inomhusidrotter med närmare en halv miljon utövare som regelbundet spelar i föreningar, genom korpen, på skolor och arbetsplatser. Skulle några av de från Västsverige välja vår VM-buss istället för att åka i enskilda bilar skulle vi gemensamt kunna spara mycket på miljön.

Hans–Erik Sohlberg igen:

– Förutom att VM är ett härligt projekt som vi är stolta partners till, är det också spännande att kunna vara delaktig i att utveckla Göteborg och Västsverige som destination för den internationella arenan.

Magnus Nilsson, ansvarig för mästerskapet som är det största i idrottssverige under 2014, säger:

– Sohlberg Buss har ett stort engagemang inom idrotten, och att deras erfarenheter nu finns nära organisationen för VM i innebandy känns oerhört tryggt.

– Deras uppdrag handlar inte enbart om att transportera de deltagande nationerna till och från flygplatser och mellan hotell och matcher/träningar, utan även om att erbjuda fans och supportrar resalternativ för att kunna uppleva VM på plats i Göteborg. De bidrar även aktivt med marknadsföringen av evenemanget, bland annat genom att VM exponeras på ett antal av sina bussar, fortsätter Magnus Nilsson.

• vm
  • pressinformation

Innebandy-VM 5-14 december
Den 5-14 december arrangeras innebandy-VM för herrar i Göteborg. För mer information och biljetter, besök: www.wfc2014.com