Svensk Innebandy väljer AXS Transtickets biljettsystem

Svensk Innebandy och AXS Transticket startar samarbete med målsättningen att öka intäkterna vid matcher och arrangemang.

AXS Transticket levererar e-handelslösningar som biljett- och CRM-system och avtalet med Svensk Innebandy sträcker sig till och med säsongen 2018/19.

Det innebär att AXS Transticket bland annat ska användas då Sverige arrangerar U19-VM för herrar i Växjö i maj 2017.

- AXS Transtickets affärsmodell och produkter ligger i linje med Svensk Innebandys ambition att höja arenaupplevelsen och ge publiken en ökad service. AXS Transticket har även erfarenhet av liknande samarbeten och systemet kan integreras i våra övriga plattformar för att optimera tillgängligheten för kunden, säger Svensk Innebandys generalsekreterare Göran Harnesk om valet av leverantör.

AXS Transticket blir genom samarbetet med Svensk Innebandy den leverantör som klubbarna rekommenderas att använda sig av för biljettförsäljning till matcher.

- Vi är väldigt nöjda. AXS Transticket är den av alla leverantörer som SEI främst tror kan tillgodose det klubbarna i Svenska Superligan efterfrågar. Vi ser fram emot att samtliga klubbar kommer att börja implementera systemet, säger Magnus Stenbenke som via Svensk Elitinnebandy (SEI) företrätt klubbarna i förhandlingarna.

Jonas Ekegren, vd för AXS Transticket, om samarbetet:

- Det betyder otroligt mycket att Svensk Innebandy väljer att teckna ett centralt avtal med oss. Ligagemensamma projekt är framtiden och direkt nödvändiga. Det ska bli otroligt intressant att tillsammans med Svensk Innebandy arbeta för att innebandyföreningarna ska nå kommersiell framgång, säger Jonas Ekegren, vd på AXS Transticket.

För kommentarer:
Jonas Ekegren, vd AXS Transticket: 0702-44 56 46