Svenska Innebandyförbundet skriver treårsavtal med Renew

Renew Group Sweden AB blir Officiell Leverantör till Svenska Innebandyförbundet.

Avtalet sträcker sig från 1 juli 2018 till och med 31 juli 2021 ochinnebär att Renews varumärke Unihoc fortsätter som leverantör till de svenska landslagen när det gäller målvaktsutrustning, klubbfodral, bollar och taktiktavlor. Samt att CR8ER blir officiell matchboll för de svenska landslagen vid matcher på hemmaplan. Under avtalsperioden arrangeras mästerskap som VM för damer i Schweiz 2019 samt VM för herrar i Prag 2018 och Helsingfors 2020.

CITAT

Svenska Innebandyförbundets generalsekreterare Göran Harnesk:
- Vår målsättning är att vara världsledande på alla plan och den ambitionen vill vi se hos våra samarbetspartners också. Renew har ett imponerande sortiment samtidigt som deras erfarenhet, kunskap samt vilja att hela tiden utveckla och utvecklas sticker ut. Det är glädjande att vi är överens om ett avtal över längre tid.

Renews försäljningschef Torbjörn Jonsson:
- Det är en mycket viktig del i vårt internationella arbete att kunna förlänga vårt avtal med Svenska Innebandyförbundet och våra landslag. Landslagen är de finaste ambassadörerna ett land har inom idrott och där vill vi på Unihoc finnas med och bidra till fortsatt framgång och utveckling.

Torbjörn Jonsson, försäljningschef Renew

Lisa Eskils, Pressansvarig Svenska Innebandyförbundet