Svenskt VM-genrep i Malmö

Om precis en månad börjar innebandy-VM i Sverige. I VM-premiären möts Sverige och Danmark i ”slaget om Öresund”. Den 21 maj klockan 14 möts lagen i Idrottens Hus i Helsingborg. En försmak av detta kan man få i Baltiska Hallen i Malmö redan i morgon lördag, då Sverige och Danmark möts i en sista landskamp före VM. Sveriges VM-lag har varit på läger i Malmö sedan i onsdags. Nästa läger för den svenska VM-truppen hålls i sörmländska Solbacka 2-7 maj. Sverige är regerande världsmästare och har vunnit historiens samtliga fem VM-turneringar. Danmarks VM-facit genom tiderna inleddes med en sjundeplats 1996 i Sverige. Därefter har man tagit två fjärdeplatser, en sjätteplats för att senast i Schweiz 2004 sluta på nionde plats. Med detta pressmeddelande följer en PDF-fil med information och statistik inför lördagens landskamp. Telefonnummer: Ulf Hallstensson, förbundskapten 070-629 09 12 Kristina Landgren Carestam, förbundskapten 070-719 19 19 Jan Ögren Fjellestad, koordinator, 070-716 33 27 Innebandy-VM spelas 21-28 maj i Skåne och Stockholm. Missa inte att sista dag att ansöka om mediaackreditering är idag den 21 april. Detta görs på VM-webbplatsen, www.wfc2006.se. Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.