Truppen till damernas läger i Falun

SVENSKA INNEBANDYFÖRBUNDET Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se På onsdagen presenterade innebandydamernas förbundskapten Jan-Erik Vaara truppen till lägret i Falun 26-30 oktober. Under lägret i Falun hålls sju pass för truppen som mer och mer trimmas samman inför säsongens första landskamper (Finnkampen i Åbo 6 december). Truppen domineras av spelare från Falun, Iksu, Balrog Botkyrka och Pixbo Wallenstam. – De lagen spelar också den bästa innebandyn i dagsläget, så det är inte så konstigt att de har fått flest spelare med i truppen, säger Jan-Erik Vaara. Landslagsledningen har lämnat tre platser öppna i truppen; två backplatser samt en ledig plats för en ytterforward. Man behöver lite mer observationstid och avvaktar därför den kommande helgens elitseriematcher. När det gäller Hermine Dahlérus och Anna Jakobsson har de besvärats av skador och Jan-Erik Vaara avvaktar därför att ta ut dem. – Däremot är Sofia Olsson tillbaks efter en tid av knäskador. Iksus lagledning har givit oss beskedet att hon är i bra fysisk form efter sin rehabilitering. Olsson är en av fem Iksu-spelare i truppen och har tidigare bara varit med på ett breddläger med landslaget. Hela truppen Målvakter Linnea Bergman, Södertälje IBK Therese Johansson, Iksu Sofia Pettersson, Hammarby IF IBF Backar Maria Andersson, Pixbo Wallenstam IBK Anna Didriksson, Pixbo Wallenstam IBK Matilda Holmbom, Balrog Botkyrka IK Malin Lundberg, Iksu Emma Lundmark, IBF Falun Ina Rhöös, Iksu Två vakanta platser Forwards Maria Dalenfjäll, Pixbo Wallenstam IBK Susanne Ekblom, Iksu Sara Ekström, Balrog Botkyrka IK Kristin Fors, IBF Falun Karin Hjelm, IBF Falun Helga Karlsson, IBF Falun Camilla Nilsson, Karlstad IBF Sofia Olsson, Iksu Maria Sahlin, Pixbo Wallenstam IBK Amanda Wendelstig, Balrog Botkyrka IK Karolina Widar, Rönnby IBK En vakant plats För mer information kontakta: Förbundskapten, Jan-Erik Vaara, tel: 070-226 54 92 Ass. Förbundskapten, Jan Reinitz, tel: 0702-17 70 43 Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare i ca 1 300 föreningar.