Växjö värdstad för Newbody Cup-slutspelet 2014

Svensk Innebandy har beslutat att låta Växjö kommun, Fortnox Arena och IBK Vöikers arrangera slutspelet av Newbody Cup 2014.

Turneringen, som är en av Sveriges största rikstäckande och årligen återkommande ungdomstävlingar, spelas den 1 till 2 mars 2014.

- Newbody Cup-slutspelet är ett av våra allra attraktivaste ungdomsarrangemang. Det fanns flera mycket starka koncept och anbud som konkurrerade om värdskapet 2014, säger Svensk Innebandys generalsekreterare Göran Harnesk och motiverar valet:

- Växjö som arrangör och destination erbjuder en fräsch innebandyanpassad arena och en mycket engagerad kommun. De har också erfarenhet av större innebandyarrangemang, bland annat under föregående säsong då de arrangerade landskamper på herrsidan.

Turneringen spelas i Fortnox Arena (A- och B-hall), Hovshaga Sporthall och Araby Park Arena.

- Med runt 1 200 spelare från hela Sverige får vi en fantastisk möjlighet att visa upp Fortnox Arena och Växjö som värdstad. Vi är övertygade om att vi kommer ta arrangemanget till en ny nivå och att alla åker härifrån med ett leende på läpparna, säger Magnus Stenbenke som är projektledare för Newbody Cup 2014.

IBK Vöikers, som tidigare haft stora framgångar i Newbody Cup med bland annat segrar för P13-laget 2011/12, blir värd för arrangemanget.

- Det känns jättespännande. Vi har redan satt igång planeringsarbetet för att skapa ett så bra arrangemang som möjligt. Målsättningen är att de spelare, föräldrar och publik som kommer hit ska uppleva ett engagerat mottagande och ett arrangemang utöver det vanliga, säger IBK Vöikers ordförande Jörgen Karlsson.

För mer info, kontakta:
Göran Harnesk, generalsekreterare Svensk Innebandy: 070-728 80 88