SKOGEN HAR BLIVIT LÄSKIG! Seminarium under Almedalsveckan.

Vi vistas alltmer sällan i naturen trots ett ökat intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor, ekologiska produkter och viljan att vistas ute och lära sig mer om naturen.

De politiska partierna ställs mot väggen om den ökande biofobin och vilka konsekvenser det får för friluftslivet, markägare, miljörörelsen och jägarna.

– Hur ser politikerna på den framtida användningen av naturen?

– Hur kommer engagemanget för natur och viltvård påverkas om allt färre besöker skogen?

– Hur ser våra politiska partier på de ideella organisationernas möjligheter att hjälpa människor att komma i kontakt med naturen?

Deltagare Magnus Kindbom, statssekreterare (c), Nina Larsson, partisekreterare (fp), Irene Oskarsson (kd), Bengt-Anders Johansson (m), Isak From (s), Jörgen Fagerlund (v) med flera, samt från Svenska Jägareförbundet Björn Sprängare, ordförande och Bo Sköld, generalsekreterare Moderator Henrik Ekman, vetenskapsjournalist

• miljödepartementet
  • viltvård