Fullträff av Helgesson i JVM

Fullträff av Helgesson i JVM

Ett felfritt kortprogram tog Joshi Helgesson till åttonde plats under junior-VM i Minsk. Hon klarade alla sina sju element och fick 50,74 poäng.

Under hela säsongen har Joshi Helgesson från Tibro KK varit stabiliteten själv. Och precis som under EM i Sheffield lyckades hon här prestera ett perfekt kortprogram. Trippel lutz efter steg och hoppkombinationen trippel salchow med dubbel toelop satt som de skulle.

Åttondeplatsen innebär att Joshi också med lätthet har kvalificerat sig till lördagens friåkning. Ovanför sig i resultatlistan har hon ett koppel åkare inom tre poängs räckhåll, men till medalj är det drygt sex poäng.

Joshi Helgesson har deltagit i tre tidigare JVM. Hennes bästa placering är fyra.