Team Surprise under korta programmet. Foto: Emma Grann

Tider och resultat inför dagens VM-final

Idag avgörs finalen i VM i synkroniserad konståkning i Ericsson Globe, Stockholm. Inför det fria programmet ligger Sveriges landslag Team Surprise på en andra plats, strax efter Rysslands Team Paradise. På tredje plats, med en marginell poängskillnad från Sverige, finns finska landslaget Marigold IceUnity. Vårt andra svenska lag, Team Boomerang, ligger just nu på plats fjorton.

Här är tävlingstiderna för våra svenska lag:

16.15–16.23 Team Boomerang
18.46–18.54 Team Surprise

För intervjuer med åkarna och andra pressfrågor som rör de svenska lagen, vänd er till vår presskontakt Sara-Märta Höglund, 070-3396060, sara-marta.hoglund@smallworld.se

Här finns tävlingstider för samtliga tävlande lag (turkosa fältet märkt ICE): http://www.isuresults.com/results/season1718/wcsys2018/wcsys2018_SynchronizedSkating_FS_TimeSchedule.pdf

Länk till startordningar och resultat:

Länk till mästerskapets hemsida:

Vad? VM i synkroniserad konståkning
Var? Ericsson Globe, Stockholm