Dags för Göteborgs första heminredningsmässa

Heminredning - så kallas, kort och gott, den nya satsningen på Svenska Mässan. 27-29 februari nästa år. - För första gången skapar vi en kvalitetsmässa med inredning för hemmets alla rum - riktad direkt till konsument, säger biträdande projektledaren Yvonne Dahlén. oo Det är första gången en heminredningsmässa, öppen för alla, arrangeras i Göteborg och i samarbete med ELLE Interiör som mediapartner. - Det ska bli fantastiskt roligt att utveckla mässan i Göteborg. Jag är övertygad om att intresset för heminredning är lika stort här som i Stockholm, säger Yvonne Dahlén, kvinnan bakom storsuccén Hemmässan i Sollentuna. oo Heminredning samlar detaljister, som får en enastående möjlighet att möta nya kunder, samt tillverkare och leverantörer. Besökare på Heminredning får möjlighet att handla direkt på mässgolvet. - Det är viktigt att mässan blir intressant för både stora som små plånböcker, understryker Yvonne. - Vi ska både ha ett bredare utbud och ett mer exklusivt. Det viktiga är att allt som ställs ut kännetecknas av god kvalitet. oo Mässan blir ett forum med färg, form och design i fokus. - Vi skapar mycket professionella specialutställningar med ledande profiler i branschen. Det blir också spännande drop in-seminarier, berättar Yvonne. Parallellt med Heminredning går konsumentmässorna Bröllop & Högtid och Nya Dagens Hushåll, den senare med inriktning på mat och dryck. Totalt väntas ca 50 000 besökare till mässorna. För mer information, kontakta: Ring Yvonne Dahlén, biträdande projektledare för Heminredning, tfn 0708-27 70 33/08-630 07 90 eller Anne Sternhufvud tfn 031-708 82 30.