Davis Cup till Svenska Mässan

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 16:02 CET

Pressmeddelande från möjligheternas mötesplats!
Bilder fria för publicering bifogas och finns även tillgängliga på http://www.swefair.se/ och http://www.gcc.se/ under Press & bild. Kontakta oss gärna för mer information!
Public Relations-Göteborg Convention Centre
Mässans gata 24, Box 5184, SE 402 26 Göteborg, Sweden
Phone +46 (0)31 750 88 57/56/63, Fax +46 (0)31 750 88 85

Visit our website for special offers and the latest news from our leading meeting venues!

Pressinformation

Pressinformation från Svenska Mässan

Davis Cup till Svenska Mässan

När kvartsfinalen Sverige-Argentina spelas i Göteborg den 6-8 april 2007 byggs en hel tennisstadion upp inne på Svenska Mässan. En intim arena där det är nära till tennisspelarna.

– Man kan beskriva det som att vi gör ett Båstad inomhus. Vi förvandlar Svenska Mässan till en inomhusarena i världsklass. Vi klarar av att hantera alla önskemål som finns i samband med Davis Cup-tennisen. Allt ifrån bra publikkapacitet på en intim stadion till olika sorters arrangemang för tennisspelarna, säger Leif Nilsson, projektansvarig och vice vd på Göteborg & Co.

Stadion kommer att rymma runt 4 000 åskådare. Tack vare att Davis Cup-tennisen förläggs till Svenska Mässan får man tillgång till en rad olika serveringar i de många restaurangerna och barerna, allt ifrån caféer till högklassiga restauranger och VIP-lounger. Vägg i vägg med stadion finns dessutom över 700 hotellrum på Hotel Gothia Towers, Nordens största hotell.

– Davis Cup är ett prestigeevenemang som vi är väldigt stolta över att ha fått till oss på Svenska Mässan, säger Per Magnusson, ansvarig projektledare. Det visar på flexibiliteten och kapaciteten i vår anläggning.

För mer information: www.goteborg.com Biljetter säljs via ticnet.se samt Got Events biljettkassa på Scandinavium från 22 februari. Projektledare på Svenska Mässan är Per Magnusson, 031-7088676.