Anna Jarnö och Anna Lena Friberg, Svenska Mässan

Ett år innan genomförandet - rekordintresse för Automässan!

Motorbranschens viktigaste mötesplats, Automässan, uppvisar en rekordhög bokningstakt ett knappt år före nästa genomförande den 15-18 januari 2020. Samtidigt förstärker Svenska Mässan teamet med Anna Lena Friberg som ny affärsansvarig.

Sveriges Bildelsgrossisters Förening, SBF, och Fordonsverkstadsutrustarna, FVU, gläds över det stora deltagarintresset för Automässan. Hittills är 20 procent mer yta bokad jämfört med motsvarande tidpunkt för förra mässan. Samtidigt välkomnar Gilbert Fransson, FVU och Christer Liljenberg, SBF, Anna Lena Friberg som ny affärsansvarig.

– Anna Lena är en av Svenska Mässans mest rutinerade medarbetare och har senast ansvarat för Scanpack, som blev en rekordmässa i höstas. Hon har ett stort mässkunnande och lång erfarenhet av bransch- och industrimässor. Under en tid kommer hon också att arbeta parallellt med Anna Jarnö, nuvarande affärsansvarig för Automässan, vilket vi värdesätter, säger Christer Liljenberg, SBF, och Gilbert Fransson, FVU i ett gemensamt uttalande.

– Vi är ett starkt team bakom mässan när branschen har ett stort behov av att mötas för att göra affärer och bygga sin framtida konkurrenskraft genom investeringar i såväl hård- som mjukvara, säger Anna Lena Friberg.

Hon berättar även att bilverkstadsorganisationerna Motorbranschens Riksförbund, MRF, och Sveriges Fordonsverkstäders Förening, SFVF, redan har påbörjat arbetet med Automässans seminarieprogram.

– Kompetensutveckling och inspiration blir en mycket betydelsefull del av Automässans innehåll.

Anledningen till att teamet för Automässan nu förstärks beror på tillväxten för Svenska Mässans industrimässor.
– 2020 blir ett intensivt år för oss med flertalet viktiga branschmässor. Med Anna Lena Friberg får Automässan en förstärkning samtidigt som Anna Jarnö fullt ut kan fokusera på genomförandet av Underhåll 2020, en mässa som också den uppvisar ett rekordhögt deltagande, säger Peter Scott, direktör industrimässor hos Svenska Mässan.

Han tillägger att automotive tillsammans med hållbar mobilitet och framtidens transportsystem är tre specifikt viktiga utvecklingsområden för Svenska Mässan.

– Göteborg och Västsverige är navet i den nordiska fordonsindustrin och knutpunkten för den innovationsdrivande och högteknologiska sektorn, säger Peter Scott.

För mer information kontakta:

Anna Lena Friberg
Affärsansvarig Automässan