Massiv uppslutning kring Logistik & Transport

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 13:34 CEST

- En historisk satsning av truckbranschen
Logistik & Transport 2006 på Svenska Mässan i Göteborg är den mässa som den svenska truckbranschen nu satsar på. Alla större leverantörer ställer ut och mängder av olika aktiviteter arrangeras.

- Detta är en stortsatsning för oss historiskt sett, säger MaskinLeverantörernas VD Björn Bäckström.

Med Svenska Mässan och Göteborg som bas för sina kommande utställaraktiviteter når man enligt Björn Bäckström fördelar på flera plan.

- Vi får en anpassning till det treårsintervall som gäller för de stora mässorna ute i Europa. Det här underlättar företagens marknadsplanering radikalt och gör att de kan få ut ännu mer av sitt mässdeltagande.

I Göteborgsområdet och övriga västra och södra Sverige finns det också många industrier och centrallager. Göteborg är ju navet i sydvästra Skandinaviens industri- och logistikregion.

Nya viktiga målgrupper
- Vi räknar med att nå nya viktiga målgrupper i närområdet samtidigt som besökare från övriga delar av Sverige och våra nordiska grannländer kommer.

Uppslutningen från truckbranschen blir massiv. De flesta fabrikat som finns på den svenska marknaden har bokat in sig, bl a är stora aktörer som Atlet, Linde, BT, Jungheinrich, Kalmar och Still Stocka redan inbokade.

Mässan kommer att sjuda av aktivitet med program för både inköpsansvariga, logistiker, tekniker och truckförare. Det blir bl a specialkonferenser, trucktävlingar och provkörningar både inomhus och utomhus. Säkerhet och utbildning är ett av fokusområdena.

Total truckupplevelse
- Vårt intåg på Logistik & Transport kommer att bli en total truckupplevelse av sällan skådat slag, säger Björn Bäckström. Vi har ett mycket nära och konstruktivt samarbete med Svenska Mässan som ger stora värden för oss och våra kunder. Vi är mycket glada över det starka gensvar och engagemang vi får från mässans sida.

Logistik & Transport 2006 är bara början. Truckbranschen har beslutat vara med i Göteborg också 2009. Även 2012 diskuteras redan.

Heltäckande logistikmässa
Logistik & Transport 2006 hålls 9-12 maj. Det är landets ledande logistikmässa och täcker in den totala logistikkedjans samtliga delar: Logistik- och transporttjänster, materialhantering och IT i logistiksystem.

Mässans konferensdel räknas som den i särklass viktigaste i Norden. De ingående seminarierna utformas i intimt samarbete med tongivande branschföreträdare och logistikforskare.

Mässans webbplats är www.logistik.to

Vill du veta mer?
VD Björn Bäckström, MaskinLeverantörerna, bjorn.backstrom@maskinleverantorerna.se, 08-508 938 83.

Mässansvarige Tomas Carlström, Svenska Mässan, tomas.carlstrom@swefair.se, 031-708 80 96.