Påminnelse: Pressinbjudan, Logistik & Transport 2018

Den 5-7 november arrangeras Nordens största logistikmässa, Logistik & Transport, på Svenska Mässan i Göteborg. Arrangörerna räknar med ca 6000 besökare och årets upplaga beräknas bli den starkaste hittills.

I fyra mässhallar, där den totala utställningsytan kommer vara dubbelt så stor som förra året, samlas över 150 utställande företag från 21 länder. Deltagarna kommer bland annat kunna ta del av ny teknik, en självkörande timmerbil och innovativa transporter för godsförflyttningar i städer.

Vem kommer att bli branschens hetaste nykomling? För fjärde året i rad är Logistik & Transports startup-session tillbaka. Den 7 november möts några av logistikbranschens mest intressanta startups, som t.ex. Superhuman, Addimotion, Airmee och E-drop, för att berätta om sina affärsidéer för investeringsexperter.

Branschaktuella Truck-SM anordnas under mässans alla dagar. Här kommer Sveriges vassaste truckförare att köra de senaste truckarna på en uppbyggd bana för att göra upp om prispokalerna.

Ytterligare ett pris är Årets Logistiketablering 2018, som delas ut av tidningen Intelligent Logistik den 6 november.

För fler programpunkter, se nedan.

Fakta om Logistik & Transport:
Utställare: 150+
Mässhallar: 4
Internationella utställare: 21
Besökare: ca 6000
Internationella besökare: ca 8 %
Kvadratmeter: 6 000
Föredragshållare: 82
Seminarier: 13

Är du journalist och intresserad av att bevaka Logistik & Transport?
Presslegitimation krävs. Ackreditering görs här >>
Plats: Svenska Mässan, Göteborg
När?: 5-7 november, mån-tis kl. 9-17, ons kl. 9-16

Tips från programmet
Global Outlook - Vad driver förändringar på den globala arenan?
Måndag 5 november kl. 09.30

China – Changing the Way The World Works
Måndag 5 november kl. 13:00

Temporary city logistics - constant challenges call for flexible solutions
Måndag 5 november kl. 13:00

Logistikfastighetsboomen! – Hur tänker och agerar marknadens aktörer när kartan ritas om?
Tisdag 6 november kl. 09.30

Handel 3.0 – kombinationen av ny teknik och effektiv logistik avgör striden
Tisdag 6 november kl. 13:00.

Logistik utanför boxen – Start Ups
Onsdag 7 november kl. 11.15.

Hela scenprogrammet hittar du på Logistik & Transports hemsida >>

För mer information kontakta:
Jan Nilsson, affärsansvarig Logistik & Transport, Svenska Mässan
E-post: jan.nilsson@svenskamassan.se

Om Logistik & Transport
Logistik & Transport är Nordens ledande mässa och konferens inom logistikbranschen. Mässan vänder sig till beslutsfattare på varuägande bolag, importörer och exportörer av varor. Men även till företag som producerar och utvecklar transporter och logistiktjänster. Ambitionen är att ligga i framkant och vara en mötesplats för forskare, experter, näringslivets beslutsfattare samt inflytelserika politiker.