Påminnelse: Pressinbjudan till MyDOG 3-6 januari 2019

Den 3-6 januari är det dags för det som har blivit årets stora hundfest. Då öppnar MyDOG dörrarna på Svenska Mässan i Göteborg för vårt mest populära husdjur, deras husse, matte och alla andra med hundintresse. Arrangörerna räknar med närmare 10 000 hundar på plats i år. Bland årets nyheter märks Yappy hour, AW för hund och matteoch avslappnande spa för hund och matte i Upper House monter. Dessutom kommer flera av mässans restauranger att öppna upp även för hundar. Media hälsas välkommen att ackreditera sig!

Tid: 3-6 januari 2019, klockan 07- 17 (när finalerna är slut den 6:e)
Plats: Svenska Mässan, Göteborg. Entré 2 och 5
Pressackreditering görs här >
Vi välkomnar er till Service Center inne i mässhallen om ni vill hänga av er, eller lägga ifrån er utrustning. Presskort hämtas ut i informationsdisken i huvudentrén (entré 5) till Svenska Mässan.

Kända hundprofiler och proffs blandas med en hundintresserad allmänhet under årets och Göteborgs stora hundfest! Liksom tidigare år har mässan stort fokus på att locka hundintresserade familjer. Alla är välkomna att ta med sin egen hund!

På mässan finns de flesta av världens hundraser representerade med sina ägare, beredda att svara på frågor. Här får besökarna testa på Agility, Nose Work och att gympa med sin hund. Dessutom fyller Hundteatern 10 år och bjuder på föreställningar med jyckar i huvudrollerna.

I två stora hundutställningar samt övriga tävlingar deltar över 9 000 hundar, med de flesta av världens raser representerade. Dessutom arrangeras tävlingar i bland annat Nose Work, Freestyle och Rallylydnad. Årets utställningshund och Göteborgs Charmigaste hund kommer även att koras under mässan.

Hela programmet hittar du på mydog.se Välkommen!

För frågor om mässan kontakta:
Tommy von Brömsen, affärsansvarig MyDOG, Svenska Mässan
E-post: tommy.vonbromsen@svenskamassan.se