Träffa landets populäraste mammabloggare på Baby & Barn-mässan

Många gravida och småbarnsföräldrar läser bloggar eller bloggar själva om sitt föräldraliv. På årets Baby & Barn är bloggandet i centrum, bland annat medverkar några av landets populäraste mammabloggare och ett särskilt event för föräldrabloggare äger rum har premiär.

– Vi på Baby & Barn vill lyfta fram frågor kring bloggande i samband med mässan eftersom det finns ett stort intresse för detta bland våra besökare, säger Anna Jarnö, mässansvarig Baby & Barn.

Sociala medier gör det enkelt för olika individer och grupper att kommunicera och hålla kontakten med varandra. Inte minst många blivande föräldrar och småbarnsföräldrar har ofta ett stort behov att dela sina tankar och sin vardag med andra i samma situation.

¬ Bloggandet handlar för många om att spegla sig, få perspektiv på sin situation och på så sätt dämpa sin prestationsångest, men bloggandet kan också vara ett sätt att förverkliga sig själv och sina yrkesdrömmar där föräldraskapet ses som en ny karriär, säger Jaqueline Kothbauer, författare till ”Mediababe – nio steg till framgång med hjälp av media” som medverkar på mässan.

Populära mammabloggare på Baby & Barn
Mässbesökarna kan träffa några av landets populäraste mammabloggare, bland annat Hannah Graaf-Karyd som fredagen den 15 april klockan 12.30 berättar om hur det är att vara kändismamma och senare samma dag klockan 14.30 ”Vimmelmamman” Lotta Gray som berättar om hur det är att vara mamma och cancersjuk. Söndagen den 17 april klockan 12.30 berättar Jacqueline Kothbauer om hur man startar en populär blogg och en timme senare tipsar matinspiratör Sara Begnér med bloggen ”Alltid hungrig” om bra ekologisk mat för barn i alla åldrar.

Premiär för We R Family-event
För första gången arrangerar Loppi.se ett We R Family-event i Göteborg i samband med Baby & Barn mässan. Fyra företag medverkar och presenterar sina nyheter:
• Baby & Barn, Svenska Mässan
• Sebamed & Danatekt
• Alltforforaldrar.se
• Stena Line

We R Family är ett nätverk för familjebloggare som träffas för att ta del av de senaste nyheterna för familjemålgruppen och mingla tillsammans. Konferencier är superbloggaren Hannah Graaf-Karyd.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Jarnö, mässansvarig Baby & Barn
Telefon 031-708 80 85 eller mobil 0702-91 41 84
e-post: anna.jarno@svenskamassan.se

Magnus Matsson

Presskontakt PR & Communication Manager Svenska Mässan Gothia Towers +46 31 708 82 56

Anna Jarnö

Presskontakt Business Manager 031-708 80 85